středa 7. ledna 2009

Tříkrálová

V noci na tři krály
kdy mi na okno napsal mráz
na dobrou noc ledový vzkaz
tři sny se mi zdály


1.
V tom prvním jela jsem vlakem
tou nejlepší třídou
a posvěcenou křídou
byla jakýms žebrákem

napsána na kupé tři písmena
Co to jenom znamená?

2.
Druhý sen byl o žaláři
kde byla jsem - nevím proč - vězněna
v samotě tamních stěn zněla věčná ozvěna
„jen pohleď vzhůru, hvězdáři!“

Skrz mříže jsem vzhlédla vzhůru
abych spatřila tu hvězd fůru
jež rýsovala tři písmena
Co to asi znamená?

3.
Třetí sen – jen vzpomenu si, už mám husí kůži
stáls jak Romeo na balkóně
a slzy jako hráchy roně
podával jsi mi žlutou růži

Tak na chvíli byla jsem tvou Jůlií
pak: kostel – jed – krev a dýka…
však víš, ta Shakespearova šlamastika!
Dva zamilovaní krev pro lásku prolijí

A ta krev, rudě zbarvená
stékala ve tři písmena


Z postele jsem hrůzou vstala
na okně svíce zažehla
a to, co jsem pak postřehla
jsem do ticha noci zašeptala

K+M+B – tři písmena, ten vzkaz
co na okně mi nechal mráz

3 komentáře:

phoniq řekl(a)...

Kruté a něžné, sladké a hořké, krásné jako mé poslední čtení Tvých prvních věcí.

Anonymní řekl(a)...

Né, néé, takový rým néé -
"na tři krály / se mi zdály"...
co je to za divné slovo: TŘI KRÁLY!? Kde jste to kdo viděl napsané? Slovo, jehož tvar vznikl jen kvůli rýmu. Snad na Tři krále, ne? A snad by se na to nějaký přiléhavý rým taky našel.
Joachim Roboťuk

Gabra řekl(a)...

@ Joachim: No jo, a mě vážně ani nenapadlo, že ten tvar je špatně. Stydím se! Nejprv mi přišlo na mysl: rychle to smazat, než sem dorazí můj profesor češtiny! Ale tak to nechodí, zkusím to raději napravit. :o)

V noci na tři krále
kdy mi na okno napsal mráz
na dobrou noc ledový vzkaz
měla jsem 3 sny nenadálé