úterý 22. září 2009

Kafe v Paříži? Na stojáka!









(na fotografi: Espresso z kavárny Relais Odeon; Café au lait z La grisette)

"Neinformovaný turista - špatný turista." Toť můj vlastní citát.

Než vyrazíme na poznávací zájezd, dovolenou či jen cestu pro pobavení, je třeba zjistit spoustu informací. (Samozřejmě, ne zcela vždy. Odjakživa jsem obdivovala blázny - odvážlivce, kteří vzali batoh se spodním prádlem na ramena a stopem se vydali do neznáma. Klobouk dolů, doufám, že jednou k něčemu podobnému také dospěji. )

Sama se zatím řídím heslem "štěstí přeje připraveným" a před zájezdem se snažím zjistit všelijaké tipy a rady, jak si dovolenou co nejvíce zpříjemnit a vychutnat. Před nedávnou cestou do Paříže, dali jsme s přítelem především na internet, průvodce a tipy známých. Partner přišel s velmi významnou a pro náš desetidenní pobyt v Paříži také užitečnou informací, že pít či jíst v Paříži na stojáka je levnější.

Abych informaci vyvrátila či naopak podložila, ptala jsem se dál... Googlu, Seznamu a dalších užitečných internetových vyhledavačů, ale také známých, co nedávno Paříž navštívili. Nikdo o ničem takovém nevěděl. Ani všemocný Google (tedy ten, který mluví stejnými jazyky, jako já).

A tak jsme si v Paříži libovali nad první kávou v sedě u stolečku. Však příteli to nedalo a jal se odebrat k baru, aby si s milým pánem obsluhujícím popovídal. Jelikož má angličtina za tou partnerovou o několik mílí zaostává, a mé ucho odposlechne jen to nejnutnější, je třeba mi rozhovory s cizinci tlumočit. A jak se mé ucho domnívalo, a jak mi bylo potažmo přetlumočeno, opravdu! V Paříži je na stojáka levněji. (Frázi "na stojáka" berte s rezervou, u baru je možno samozřejmě se i posadit).

Je jedno, ve které části Paříže se nacházíte nebo jak luxusní podnik hodláte navštívit. Pokud si dáte kafe (případně i scroissant nebo jinou pochoutku) u baru, odpadá platba za místo a celková útrata je tak až o pár Euro nižší.

Tak tedy "bon appétit!"

Žádné komentáře: